Reklamační řád

 internetového obchodu www.hevisleep.cz

I. Obecná ustanovení

  1. Tento Reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) a zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, vše ve znění pozdějších předpisů. Upravuje právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím při uplatňování práv z vadného plnění (reklamací).
  2. Prodávající:
    Hevisleep s.r.o.
    Janka Kráľa 1600/3A, 90501 Senica, Slovenská republika
    Zapsána v obchodním rejstříku: Okresný súd Trnava, oddíl Sro, vložka 57550/T
    IČO: 56509774  |  DIČ: 2122329462  |  IČ DPH: SK2122329462
    Bankovní účet (Fio banka): 2603014099/2010  |  BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX
    Prodávající je plátcem DPH.
  3. Tento Reklamační řád se vztahuje na každou osobu, která je kupujícím zboží nebo služeb nabízených prodávajícím na webových stránkách prodávajícího www.hevisleep.cz.
  4. Kontakty na prodávajícího:
    E-mail: podpora@hevisleep.cz
    Tel.: +421 951 095 248
  5. Adresa pro zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smlouvy apod.:
    Hevisleep s.r.o. – www.hevisleep.cz,
    Janka Kráľa 1600/3A, 90501 Senica, Slovenská republika
  6. Kupujícím je každá fyzická či právnická osoba, která s prodávajícím uzavřela kupní smlouvu prostřednictvím webových stránek prodávajícího či jinými prostředky komunikace na dálku.
  7. Spotřebitelem je kupující – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu povolání.
  8. Tento Reklamační řád upravuje vztahy mezi prodávajícím a kupujícími – spotřebiteli. U kupujících – podnikatelů viz čl. IV odst. 4.12 a čl. VI.
  9. Produkty (dále také „zboží“ nebo „výrobky“) jsou zboží a služby určené k prodeji a současně zveřejněné na webových stránkách prodávajícího.

II. Odkazy

  1. Na vztahy ze zákonné odpovědnosti za vady při prodeji spotřebitelům se vedle Občanského zákoníku použije Zákon o ochraně spotřebitele a související předpisy.
  2. Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím – podnikatelem se řídí Občanským zákoníkem. Ustanovení tohoto Reklamačního řádu platí přiměřeně, není-li ujednáno jinak.
  3. Prodávající neaplikuje žádné zvláštní kodexy chování, k jejichž dodržování by se výslovně zavázal.

III. Odpovědnost prodávajícího za vady produktů

  1. Prodávající je povinen dodat zboží/službu v ujednané jakosti, množství a bez vad.
  2. Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí kupujícím, a za vady, které se projeví v době, kdy lze uplatnit práva z vadného plnění (viz čl. IV). U použitého zboží prodávající neodpovídá za opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním a lze zkrátit dobu pro uplatnění práv.
  3. Kupující má právo si zboží před převzetím přiměřeně prohlédnout.

IV. Doba pro uplatnění práv z vadného plnění (spotřebitelé)

  1. Kupující – spotřebitel může vytknout vadu, která se na věci projeví do 24 měsíců od převzetí. 
  2. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo v návodu uvedena doba použitelnosti, řídí se u takového zboží uplatnění práv touto dobou.
  3. U věcí s digitálními prvky (nebo je-li poskytován digitální obsah/služba po určitou dobu) lze vadu vytknout v rámci doby stanovené zákonem; je-li plněno déle než 24 měsíců, lze vadu vytknout po celou dobu poskytování.
  4. Projeví-li se vada do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, pokud se neprokáže opak nebo to neodporuje povaze věci/vady.
  5. Výměna zboží v rámci vyřízení reklamace nezakládá automaticky běh nové 24měsíční doby. Prodávající však zajistí, aby kupující mohl zboží užívat bez vad v zákonné době; u nově vyměněného dílu běží případná smluvní záruka za jakost dle jejího ujednání.
  6. Práva z vadného plnění zaniknou, nebyla-li vada v uvedených dobách vytknuta.
  7. Pro B2B vztahy (kupující není spotřebitel): Prodávající poskytuje záruku za jakost v délce 12 měsíců, není-li sjednáno jinak.

V. Postup při uplatnění reklamace

  1. Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci na adrese pro doručení uvedené v čl. I bod 5. Reklamaci lze uplatnit osobně v sídle/provozovně, prostřednictvím dopravce (např. Packeta) nebo poštou. Pro urychlení vyřízení doporučujeme využít reklamační formulář dostupný na webu prodávajícího. K reklamaci doporučujeme přiložit kopii dokladu o koupi (faktura/účtenka), případně záruční list, a popis vady.
  2. Zasíláte-li zboží, doporučujeme jej odeslat doporučeně; zásilky na dobírku nepřebíráme.
  3. Při uplatnění reklamace vydá prodávající kupujícímu potvrzení (u dálkové komunikace zašle potvrzení bez zbytečného odkladu, nejpozději spolu s dokladem o vyřízení reklamace).
  4. Prodávající určí způsob vyřízení reklamace bezodkladně, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů; v odůvodněných případech (zejména je-li nutné odborné posouzení) do 30 dnů od uplatnění. Po určení způsobu se reklamace vyřídí bezodkladně; vyřízení však nesmí trvat déle než 30 dnů od uplatnění reklamace. Po marném uplynutí této lhůty má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat výměnu věci.
    Sezónní garance: pro objednávky s možností vrácení zboží uplatněné od 1. 11. 2025 platí prodloužená možnost vrácení do 31. 1. 2026.
  5. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních 12 měsících od koupě, může být zamítnuta pouze na základě odborného posouzení; kopii posouzení prodávající poskytne nejpozději do 14 dnů od vyřízení reklamace.
  6. Uplatní-li spotřebitel reklamaci po 12 měsících a bude-li zamítnuta, uvede prodávající v dokladu, komu lze výrobek zaslat k odbornému posouzení. Je-li výrobek poslán určené osobě, nese náklady posouzení prodávající; prokáže-li posudek odpovědnost prodávajícího, může spotřebitel reklamaci uplatnit znovu a prodávající uhradí účelně vynaložené náklady do 14 dnů od opětovného uplatnění.
  7. Spotřebitel má právo na náhradu nutných nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace (zejm. poštovné); při odstoupení z důvodu vady též na úhradu účelných nákladů spojených s odstoupením.
  8. Odborné posouzení musí obsahovat identifikaci posuzovatele, přesnou identifikaci výrobku, popis stavu, výsledek a datum vyhotovení.
  9. Není-li vzhledem k povaze výrobku možné jej k reklamaci doručit, může spotřebitel požadovat odstranění vady v místě, kde se výrobek nachází, nebo si s prodávajícím dohodnout přepravu.
  10. Doba od uplatnění reklamace do doby, kdy je kupující povinen věc po opravě převzít, se do běhu doby dle čl. IV nezapočítává. O provedení opravy a její délce vydá prodávající potvrzení.

VI. Práva kupujícího při uplatnění vad

  1. Je-li vada odstranitelná, má kupující právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady.
  2. Kupující může požadovat podle své volby dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, není-li zvolený způsob nemožný či nepřiměřeně nákladný; prodávající může v odůvodněných případech zvolený způsob odmítnout.
  3. Není-li možné vadu odstranit a brání-li v řádném užívání věci, má kupující právo na výměnu věci nebo právo od smlouvy odstoupit. Tato práva náleží kupujícímu i při opětovném výskytu vady po opravě nebo při větším počtu vad.
  4. U jiných neodstranitelných vad má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
  5. B2B: U kupujícího – podnikatele se uplatní práva z vadného plnění dle Občanského zákoníku; nároky z vad se řídí povahou dodávky, sjednanou zárukou za jakost a přiměřenými lhůtami pro vytknutí vad.

VII. Závěrečná ustanovení

  1. Tento Reklamační řád tvoří nedílnou součást VOP a Zásad zpracování osobních údajů prodávajícího, zveřejněných na webu prodávajícího.
  2. V případě změn Reklamačního řádu se vztah mezi kupujícím a prodávajícím řídí verzí účinnou v době uzavření kupní smlouvy, nedohodnou-li se strany jinak.
  3. Tento Reklamační řád je platný a účinný okamžikem zveřejnění na webu prodávajícího dne 01.06.2024.